Utopia + Lyse = sant!

Lyse, Altibox og Netflix går inn i Utopia for alvor!

Bildetekst: Tre av representantene fra Lyses Young Professionals, samt salg- og partnersjef i Utopia, er hoppende glade for samarbeidet. Fra venstre: Kajsa Bøgild, Malin Gjerde, Katarina Higson, Emilie Ellingsen

Utopia, Lyse og Altibox vil lokke flere unge til regionen

Helt siden festivalen ble etablert i 2017 har Utopia hatt en visjon om å bidra til at Stavanger-regionen blir mer attraktiv for unge voksne – noe som også er viktig for Lysekonsernet som har lange tradisjoner som samfunnsbygger. I år slår de to aktørene seg sammen!

«For Utopia er det en stor glede og ikke minst utrolig viktig at Lysekonsernet nå blir med på laget. Dette er en stor og solid aktør for regionen, som viser at de lytter til de unge! Vi har sammen satt opp noen ideer som vi tror kommer til å bli noe av det råeste som noensinne er gjort på vår festival, men også kanskje på festival i Norge! Det blir en kombinasjon av å vekke følelser, gjøre spektakulære stunt og skape et fellesskap mellom festival og aktør», sier festivalsjef Espen Knoph.

Utopia er en festival som fanger over 20.000 unge voksne og som snakker til disse på en måte få andre klarer. Når kommende generasjoner skal velge arbeidssted eller sted å bosette seg handler det om verdier. At stedet de bor på har mye å by på og at de får gode sosiale rammer rundt stedet de bor, med nærhet til alt de trenger i sitt område. Dette er et interessant perspektiv også for Lyse. Sammen skal vi derfor gå i dialog med festivaldeltakerne for å finne mer ut hva som betyr noe for de unge voksne når de skal velge arbeidssted.

«Lyse er i vekst og trenger alltid flere kompetente hoder med modige ideer, enten det er innenfor fornybar energi, telekom eller teknologi. På Utopia finnes det gode muligheter for å nå ut til morgendagens arbeidssøkere, vi gleder oss derfor stort til å være til stede med stand, og ikke minst å se hva vi kan lære fra aktiviteten vår. Vi håper å sitte igjen med kunnskap som kan brukes til å forme morgendagens arbeidsplasser, sier sponsoransvarlig i Lysekonsernet», Cathrine Suttie.

Gjennom sponsorsamarbeidet bidrar altså Lyse ikke bare økonomisk, men har et tydelig mål om å støtte opp om Utopias visjon om å gjøre regionen mer attraktiv. Mens Lyse har rekruttering i fokus, skal Altibox sammen med Netflix bidra til ekstra god underholdning, også på scenen. De skal også eie navnet til det som er kjent som Nova-scenen, som nå vil bli omdøpt «Altibox-scenen».

«Altibox og Utopia er begge leverandører av fantastisk underholdning- enten det skjer via skjermen eller på scenen - så dette er en god match! Strømmegiganten Netflix er allerede i boks som del av underholdningstilbudet hos oss - derfor blir de også med oss på Utopia, så her ligger alt til rette for en konsert-opplevelse utenom det vanlige», forteller merkevareansvarlig i Altibox, Helene Tendenes Matre.

Samarbeidet mellom Utopia og Lysekonsernet er et godt eksempel på spennvidden man kan ha i et sponsorsamarbeid. Utopia arrangeres i Bjergstedparken 26.-27. august. Etter to år uten, har nå festivalen lovet en større festival enn noensinne før. Samarbeidet med Lyse, Altibox og Netflix skal underbygge mye av dette. Partene gleder seg veldig!

Nyhetsbrev

Takk for din interesse!
Uups! Noe gikk galt.